Der bliver standlejr i Ejerslev havn, en hyggelig lille havn der er udbygget de seneste år. Bl.a. med hjælp fra RealDania. Fine faciliteter.
Vi mødes fredag eftermiddag fra kl. 14 til kaffe-kage, hygge og lille tur i området.
På Ejerslev havn findes der 4 sheltere, heraf 2 på vandet blandt bådene. Ingen sheltere kan reserveres, kun “først til mølle”. (hvis noen gerne vil ligge på vandet, skal jeg forsøge snuppe dem, når jeg kommer tidligt fredag).
Lørdag følger vi noget af Ø-stien, hvor jeg håber på lavvande, så vi kan gå øst om FeggeKlit, og se de fantastiske formationer i klitten. Jeg har lige fået oplyst fra Havnefogeden, at der har været skred på vandsiden af Feggeklit, så ruten pt er lukket. Det følger jeg op på senere, om vi kan gå der. Hvis, blir det muligt nødvendigt at tage støvlerne af, og vade. Husk evt. sandaler. Ellers går vi op på Feggeklit og ser hvor Shakespeare.s sagn om Hamlet stammer fra. Det må vi se på dagen. Ruten blir ca. 20 km. Fra Fossil- og Molermuseet går vi tilbage til Ejerslev havn, hvor der blir noget asfalt. Men gør ikke så meget, da der er smuk udsigt til vandet, og over til Løgstør. 😂
Søndag tar man bilerne op til Selgjerhøj og bakkerne nord for Flade by, (lidt en modsætning) 😊, med herlig udsigt til Thisted, og smukke Løgstør. Turene kan varieres efter hvornår folk skal hjemad.
Da nogen kommer langt væk fra, kan vi evt. Mødes allerede torsdag ved Doverodde, der skulle være et flot område. Det er her Nat.museet har lavet en speciel udstilling for at flytte kulturen, langt ud, på landet, og lavet en imponerende udstilling. Hvis nogen skulle have lyst til det, laver vi lejr torsdag aften ved Skarregård Natur-Kulturcenter, hvor der også er et fint shelter-område, og et lille museum. Der kan vi nok også finde ud af at gå en bette tur fredag formiddag.
Tilmelding til turen SENEST 16. MAJ til mig. (ellers efter aftale med mig).
Pris 20 kr pr. Person/telt/shelter/nat. Og 20 kr for varmt bad.
På havnen findes et cafeteria, hvor man kan vælge at spise lørdag aften. Og hvis nogen gerne vil spise ål (opdræt og politisk korrekte) 😊, har man mulighed for at gøre det på Feggesund kro (check Google/Maps). Hvis jeg skal reservere bord til de steder – bindende tilmelding – skal jeg også have besked senest 16. Maj.
Der kommer form. Updates når vi nærmer os turen, så hvis man har mulighed for at checke det på FB-gruppen med “Tursækken”, (hvor det er lidt lettere at kommunikere) 🤔🙄, kan man gøre det. Ellers skriv/ring til mig.
Der er pt. (7.4.26) 20-30 tilmeldinger fra Tursækken, og 1 fra NFA.
Bjarne Bak, Løgstør
E-mail: bbinkosovo@hotmail.com
Tlf. : 6010 7384.
