Jeg har tilrettelagt en hytte-til-hytte-uge Østrig i det flot vandreområde rax. Hver vandredag (bortset fra den sidste) er der to rutemuligheder: en kort og en meget kort. Den korte svarer til 3-4 timers gang for en østriger og den meget-korte er på cirka 1 time for en langsom østriger. Udover vandredagene er 2 hviledage hvor kan nyde stedet og trisse en tur uden rygsæk.
Vi starter i Wien Søndag Morgen 15/8 og besøger derefter Waxriegelhaus, *Karl-LudWig-Haus, *Habsburghaus, Ottohaus, og fra Ottohaus tager vi til Wien så vi er der lørdag eftermiddag. (Der er dobbeltovernatninger i de to hytter med stjerner). Jeg regner selv med at sove i hotel i Wien de to lørdage – så der er chance for at se Prateren i Wien
Turene er korte, så hvis man fræser afsted, så er man ved hytterne meget tidligt – for tidligt. Turen er beregnet til at nyde turen, gå i sit eget tempo og bare ’være der’. Heldigvis er ruterne godt afmærkede så man kan gå ruten i sit eget tempo og nyde naturen og hilse på de gemser og køer vi måske møder. Området ligger i omkring 1900 meters højde, det er det man kalder grønne kalkbjerge og jeg vil næsten love at der edelweiss i rå mængder den ene dag.
En ulempe ved de flotte kalkbjerge er at der ikke er bække mv i bjergene, så alt drikkevand skal transporteres med svævebane og typisk koster 3 euro pr liter. Prisniveauet for overnatning mv kan nemmest ses på Ottohauses hjemmeside.
Tilmelding til soeren@steensgaard.net senest 10/6 – beklager den korte frist – og at vi muligvis er nødt til at begrænse antallet af deltagere på grund af hytternes kapacitet.

